Copilasul.com - fabulele cele mai alese - portalul parintilor - mamici si tatici fabule pentru copii - copilul meu, parinti (mama si tata) vreau sa cresc mare si sanatos

pentru linistire - Jocuri de linistire - cum sa imi linisesc copilul?





CINE L-A STRIGAT PE MARTINEL ?
Copiii sunt asezati in formatie de semicerc, iar in fata Iot se afla un copil, legat la ochi, cu un ursulet in brate.
La inceperea jocului, educatoarea face semn unui copil din semicerc care striga : „Maritimei". Cel din mijloc isi descopera ochii, se indreapta spre cel pe care-l banuieste ca l-a strigat si-i pune ursuletul in brate. Daca a ghicit, schimba rolurile intre ei; daca nu, treoe din nou in mijloc, se leaga la ochi si asteapta o noua chemare a lui „Martinel". Daca acesta nu reuseste sa ghiceasca, dupa trei incercari, es'te inlocuit cu alt copil si jocul continua.
ALO, ALO, AICI ESTE PRIETENUL TAU ?
Copiii sunt asezati in formatie de cerc, tinindu-se de miini. In mijlocul cercului se afla un copil, care este legat la ochi. Acesta se apropie de unul din copii si il intreaba : ,,Alo, alo, aici este prietenul tau Giqel?" (sau un alt nume) „Cu cine vorbesc?" Copilul intrebat trebuie sa-i raspunda schimbindu-si vocea.
— „Cu prietenul tau de grupa!". Acesta trebuie sa-l recunoasca dupa voce. Daca il recunoaste, schimba rolurile intre ei ,• daca nu, ramin la fel in continuare.

CE SE AUDE ?
Copiii sunt raspinditi pe terenul de joc, legati la ochi. Conducatorul jocului produce o serie de miscari care genereaza zgomote usor de recunoscut, de exemplu : inchide o usa, bate o minge, bate din palme, rasfoieste o carte, intoarce un ceas, merge cu un baston etc.
Dupa mai multe incercari, copiii isi dezleaga ochii si fiecare incearca sa spuna ce actiuni a executat. Cine reuseste sa ghiceasca cele mai multe actiuni este declarat cistigatorul jocului.
TIPATUL ANIMALELOR (PASARILOR)
Copiii sunt asezati in formatie de cerc si stau pe scaunele, iar in mijloc se afla un copil legat la ochi.
La semnalul de incepere a jocului, cel din mijloc se indreapta spre un alt copil din cerc si-i cere sa imite glasul unui animal (pasari) : cateii, pisica, urs, cuc, cocos etc.
Daca cel legat la ochi il recunoaste dupa voce, schimba rolurile si jocul continua ; daca nu il recunoaste, trece din nou la mijloc, avind dreptul la inca doua incercari. Daca tot nu reuseste sa ghiceasca este inlocuit cu un alt copil.

TREI BABE OARBE

Copiii sunt dispusi in formatie de cerc, tinindu-se de miini, iar in mijloc se asaza 4 copii dintre car^ 3 sunt legati la ochi, iar al 4-lea are o tobita.
Dupa semnalul de incepere a jocului, cel cu tobita bate din cand in cand in ea, in timp ce ceilalti 3 cauta, ghidindu-se dupa sunetul tobitei, sa-l prinda. Dupa ce „tobosarul" este prins se aleg alti 4 copii pentru rolurile de „tobosari" si „prinzatari" si jocul continua.
RECUNOASTE-L DUPA VOCE
Copiii simt asezati in formatie de cerc, tinindu-se de miini. In mijloc sta un copil legat la ochi, ou o jucarie in brate (catelus, ursulet etc). La comanda educatoarei de incepere a jocului, copiii se deplaseaza spre dreapta (sau spre stinga), iar cel din mijloc cauta sa-l atinga pe unul din ei cu jucaria. Cel atins imita latratul catelului sau mormaitul ursuletului (onomatopeea animaliului-jucarie), in timp ce toti copiii se opresc. Cel din mijloc trebuie sa recunoasca si sa spuna numele copilului atins dupa timbrul vocii. In cazul in care l-a ghicit, schimba rolurile intre ei si jocul continua ,- daca nu ghiceste, jocul continua in aceeasi formatie.
SCUFITA CU CLOPOTEL Sl BETISORUL
Copiii sinit asezati in formatie de cerc, iar in mijloc sta un copil care tine in mina un betisor si are pe cap o scufita, de motul careia atirna un clopotel mic Scufita este trasa peste ochi, in asa fel incat sa nu vada. Copiii din cerc se deplaseaza si, la un moment dat, educatoarea spune : „Un, doi, trei! va bate betisorul si va suna clopotelul!"
Copilul cu scufita misca din cap spre dreapta si spre stinga ca sa sune clopotelul si bate de 3 ori cu betisorul in podea. Copiii se opresc si asteapta sa li se intinda betisorul. Cel din centru intinde spre un copil betisorul, acesta il apuca cu mana si-i pronunta numele, iar cel cu scufita trebuie sa ghiceasca cine l-a strigat. Daca ghiceste schimba rolurile intre ei si jocul continua ; daca nu ghiceste, mai are dreptul la o incercare si in caz de nereusita este inlocuit cu alt copil.


Politica de confidentialitate

Copilasul.com - portalul parintilor si al copiilor - home | contact | parteneri
Home - Copilasul.com Contact